C B R M B

Proszę czekać, trwa ładowanie strony.

ul. Okopowa 25, 10-075 Olsztyn +48 570 664 019 kontakt@cbrmb.pl

Statut - Centrum Bezpieczeństwa Regionu Morza Bałtyckiego

    Jesteś na stronie-
  • Home
  • -Statut

KRS 0000030799

 

STATUT STOWARZYSZENIA  „CENTRUM BEZPIECZEŃSTWA REGIONU MORZA BAŁTYCKIEGO”

 

Rozdział I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  • §1.

Stowarzyszenie nosi nazwę: „Centrum Bezpieczeństwa Regionu Morza Bałtyckiego”.

W dalszych postanowieniach statutu zwane Stowarzyszeniem.

 

  • §2.
  1. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
  2. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieoznaczony.
  3. Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo
    o Stowarzyszeniach oraz niniejszego Statutu.
  • §3.
  1. Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Olsztyn.
  2. Stowarzyszenie działa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami. Poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej działalność Stowarzyszenia skupia się na regionie Morza Bałtyckiego.
  • §4.
  1. Stowarzyszenie może należeć do innych krajowych i międzynarodowych organizacji
    o podobnych celach.
  2. Decyzję o przystąpieniu do organizacji, o której mowa w ust. 1 bądź wystąpieniu z niej podejmuje Walne Zebranie Członków.
  • §5.
  1. Działalność Stowarzyszenia oparta jest przede wszystkim na pracy społecznej członków.
  2. Do prowadzenia swych spraw Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników, w tym swoich członków oraz korzystać ze wsparcia wolontariuszy.
  3. Członkowie Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów lub/i wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni.
  4. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą zgodnie z obowiązującymi przepisami. Działalność gospodarcza stanowi działalność dodatkowa do działalności pożytku publicznego. Zysk z prowadzonej działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych Stowarzyszenia. Zysk oraz nadwyżka bilansowa uzyskana z wykonywanej działalności nie podlega podziałowi pomiędzy członków Stowarzyszenia oraz osoby w nim zatrudnione.
  5. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą w następującym przedmiocie:

1)    85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane

2)   55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania

3)   56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne

4)   56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne

5)   56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)

6)   56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna

7)   58.11.Z Wydawanie książek

8)   59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych

9)   63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność

10)  73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet)

11)  73.20.Z Badanie rynku i opinii publicznej

12)  77.21.Z Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego

13)  79.12.Z Działalność organizatorów turystyki

14)  79.90.A Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych

15)  82.11.Z Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura

16)  82.19.Z Wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała specjalistyczna działalność wspomagająca prowadzenie biura

17)  82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów

18)  85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych.

19)  85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej

20)  85.59.A Nauka języków obcych

21)  85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane

22)  85.60.Z Działalność wspomagająca edukację

23)  87.90.Z Pozostała pomoc społeczna z zakwaterowaniem

24)  90.03.Z Artystyczna i literacka działalność twórcza

25)  90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych

26)  93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna

27)  94.99.Z Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana

28)  46.19.Z – Działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju

29)  68.32.Z – Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie

30)  74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana

31)  43.39.Z  Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych

32)  71.12. Z  Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne

33)  71.11. Z  Działalność w zakresie architektury

  1. Oprócz działalności gospodarczej Stowarzyszenie może prowadzić nieodpłatną działalność pożytku publicznego oraz odpłatną działalność pożytku publicznego, w zakresie przewidzianym w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Przy czym wszystkie te formy działalności musza być wyodrębnione rachunkowo w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników każdej z tych działalności, z zastrzeżeniem przepisów o rachunkowości.
  2. Dla realizacji swych celów statutowych, Stowarzyszenie może powoływać inne organizacje, w tym spółki handlowe i inne podmioty, w granicach dopuszczonych prawem.
  • §6.
  1. Stowarzyszenie posiada logo.
  2. Logo stanowi znak identyfikacji wizualnej Stowarzyszenia i jest chroniony przez prawo.
  3. Stowarzyszenie może ustalić odznakę Stowarzyszenia zgodnie z obowiązującymi przepisami  prawa.

Rozdział II.

CEL STOWARZYSZENIA i SPOSOBY JEGO REALIZACJI

 

  • §7.

Celem Stowarzyszenia jest rozwój i upowszechnianie wiedzy na temat :

 

  1. Ogólnie rozumianego bezpieczeństwa, budowania polityki porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz wobec zagrożeń dla sektora prywatnego, a także obronności państwa i ochrony ludności.
  2. Wyzwań i potrzeb zmian legislacyjnych aktów prawnych stwarzających przestrzeń dla bezpieczeństwa obywateli RP.
  3. Podkreślania wagi i rozwoju nowych technologii przy budowaniu suwerenności systemów reagowania na zagrożenia zewnętrzne (hybrydowe, fizyczne, techniczne, organizacyjne i prawne).
  4. Zagrożeń dla środowiska naturalnego, wynikających z intencjonalnej działalności osób, grup i podmiotów oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego.
  5. Zmian klimatycznych i ekologii oraz ich konsekwencji dla funkcjonowania zarówno jednostki jak i państwa oraz środowiska bezpieczeństwa, w którym funkcjonują.
  6. Podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.

a ponadto

  1. Organizowanie różnorodnych inicjatyw oświatowych, służących pogłębianiu wzajemnej znajomości i nauce języków polskiego i kraju z którego młodzież uczestnicząca w pobycie integracyjnym pochodzi.
  2. Prowadzenie działalności naukowo-badawczej, innowacyjnej, edukacyjnej i wydawniczej, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki społeczno-ekonomicznej, zagadnień ochrony i odnowy zabytków, dziedzictwa kulturowego oraz ochrony środowiska i rozwoju społeczno-gospodarczego.
  3. Współpraca i wymiany doświadczeń z organizacjami, instytucjami, samorządami i    społecznościami lokalnymi, stawiającymi sobie podobne cele w kraju i za granicą, w tym także poprzez inicjowanie i organizowanie wzajemnej współpracy i spotkań roboczych.
  4. Działania na rzecz podnoszenia poziomu rozwoju ekonomicznego regionów Unii Europejskiej oraz regionów krajów współpracujących z UE.
  5. Działanie na rzecz pobudzenia rozwoju społeczeństw europejskich, w tym zwłaszcza nakierowanych na wzrost zasobności i dobrobytu tak w skali lokalnej, jak i krajowej.
  6. Budzenie europejskiej świadomości społecznej oraz promowanie inicjatyw europejskich.
  7. Wspieranie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych zachodzących na poziomie zmian legislacyjnych dot. bezpieczeństwa RP.
  8. Działalność wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.
  9. Działalność wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych.
  10. Działalność w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania.
  11. Działalność na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży.
  12. Promocja i organizacja wolontariatu.
  13. Pomoc Polonii i Polakom za granicą.
  14. Działalność na rzecz kombatantów i osób represjonowanych.
  15. Działalność na rzecz weteranów i weteranów poszkodowanych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa.
  16. Promocji Rzeczypospolitej Polskiej za granicą.
  17. Działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w pkt 1-32a.
  • §9.

Stowarzyszenie swe cele realizuje w szczególności poprzez:

1)      działalność edukacyjno-informacyjną,

2)      organizowanie konferencji, seminariów, szkoleń i wykładów,

3)      działalność wspomagającą rozwój techniki,

4)      przeprowadzanie audytów i kontroli,

5)      działalność doradczą,

6)      współpracę z innymi stowarzyszeniami i organizacjami,

7)      a także inne działania, wynikające z uchwał Walnego Zebrania Członków.

 

 

Rozdział III

CZŁONKOWIE

 

  • §10.

Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i prawne. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenie.

 

  • §11.

Stowarzyszenie posiada członków:

a)      zwyczajnych,

b)      wspierających,

c)      honorowych.

 

  • §12.

Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych, która:

a) złoży do Zarządu Stowarzyszenia deklarację o przystąpieniu do Stowarzyszenia na piśmie,

b) przedstawi pozytywną opinię dwóch członków Stowarzyszenia.

 

  • §13.
  1. Zarząd Stowarzyszenia w formie uchwały podejmuje decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia w poczet członków zwyczajnych Stowarzyszenia, po uprzednim wykazaniu przez kandydata spełnienia przesłanek o których mowa w §12, nie później niż w terminie 3 miesięcy, licząc od daty złożenia deklaracji o przystąpieniu do Stowarzyszenia.
  2. Szczegółowe zasady przyjmowania nowych członków Stowarzyszenia zostaną określone odrębną uchwałą Zarządu.

 

  • §14.
  1. Członek zwyczajny ma prawo do:

a) czynnego i biernego prawa wyboru do władz Stowarzyszenia,

b) udziału w pracach Stowarzyszenia,

c) uzyskiwania informacji od władz Stowarzyszenia o ich działalności,

d) posługiwania się logo Stowarzyszenia, w celu realizacji zadań statutowych.

Członek zwyczajny ma obowiązek:

a) dbania o dobre imię Stowarzyszenia,

b) przestrzegania Statutu,

c) czynnego udziału w pracach Stowarzyszenia,

d) opłacania składek członkowskich.

 

  • §15.
  1. Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia.
  2. Zarząd w formie uchwały podejmuje decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia w poczet członków wspierających Stowarzyszenia, po uprzednim wykazaniu przez kandydata spełnienia przesłanek o których mowa w ust. 1, nie później niż w terminie 3 miesięcy, licząc od daty złożenia deklaracji o przystąpieniu do Stowarzyszenia.
  3. Członek wspierający ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzegania Statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.
  4. Członek wspierający ma prawo do:

a)      udziału w pracach Stowarzyszenia,

b)      uzyskiwania informacji od władz Stowarzyszenia o ich działalności,

c)      posługiwania się logo Stowarzyszenia, w celu realizacji zadań statutowych.

  1. Zasady wzajemnej współpracy między Stowarzyszeniem a członkiem wspierającym są regulowane poprzez zawarcie dwustronnego porozumienia pomiędzy Stronami.
  • §16.
  1. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.
  2. Członek honorowy posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego, za wyjątkiem uprawnień określonych w §14 ust. 1 pkt a).
  3. Członek honorowy zwolniony jest z obowiązku płacenia składek członkowskich.
  4. Walne Zebranie Członków w formie uchwały, na wniosek 10 członków zwyczajnych Stowarzyszenia, podejmuje decyzję o nadaniu lub pozbawieniu tytułu członka honorowego Stowarzyszenia.
  5. Status członka honorowego Stowarzyszenia wygasa na skutek:

a)      zrzeczenia się członkostwa honorowego złożonego w formie pisemnej Zarządowi;

b)      pozbawienia członkostwa honorowego na mocy uchwały Walnego Zebrania Członków,

c)      dobrowolnego wystąpienia z Stowarzyszenia zgłoszonego na piśmie Zarządowi.

 

  • §17.
  1. Status członka zwyczajnego Stowarzyszenia lub członka wspierającego Stowarzyszania wygasa na skutek:

a)         pisemnej rezygnacji,

b)         wykluczenia przez Zarząd:

  • z powodu łamania Statutu i nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia,
  • niewywiązywaniem się z zapisów porozumienia o którym mowa w § 15 ust. 5,
  • z powodu zaległości z opłatą składek członkowskich za jeden pełny rok kalendarzowy,
  • z powodu notorycznego niebrania udziału w pracach Stowarzyszenia,
  • na pisemny wniosek Komisji Rewizyjnej.

c)         utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądu,

d)         śmierci członka oraz utraty osobowości prawnej przez osoby prawne.

  1. Od uchwały Zarządu w sprawie przyjęcia lub odmowy przyjęcia w poczet członków Stowarzyszenia oraz pozbawienia członkostwa zainteresowanemu przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w ciągu 14 dni od dnia doręczenia uchwały Zarządu. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna. 

Rozdział IV.

WŁADZE I STRUKTURA STOWARZYSZENIA

 

  • §18.
  1. Władzami Stowarzyszenia są:

a)      Walne Zebranie Członków,

b)      Zarząd,

c)      Komisja Rewizyjna.

  1. Posiedzenia Władz Stowarzyszenia, w tym Walne Zebranie Członków, mogą odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej z zastrzeżeniem, że w zawiadomieniu o tym posiedzeniu zostanie opisany sposób uczestnictwa i wykonywania prawa głosu.
  2. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
  3. Członkowie Zarządu oraz członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
  4. Zabronione jest:

a) udzielanie pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej “osobami bliskimi”,

b) przekazywanie majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,

c) wykorzystywanie majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,

d) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

 

 

  • §19.

Kadencja władz:

a)      Kadencja wszystkich władz wybieralnych Stowarzyszenia trwa trzy lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów, przy nieograniczonej liczbie kandydatów.

b)      Członkowie wybrani do władz Stowarzyszenia mogą tę samą funkcję pełnić nie dłużej niż przez dwie kadencje z rzędu.

c)      Zarząd i Komisja Rewizyjna mogą samodzielnie w trakcie kadencji dokooptować do swojego składu członków Stowarzyszenia w liczbie nie większej niż 1/3 składu.

 

WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW

 

  • §20.
  1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
  2. W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:

a)      z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni,

b)      z głosem doradczym – członkowie wspierający oraz honorowi.

  1. Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
  2. Zwyczajne Walne Zebranie Członków jest zwoływane przez Zarząd Stowarzyszenia w terminie 6 miesięcy po upływie każdego roku kalendarzowego. Przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków jest co najmniej rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z działalności Stowarzyszenia oraz udzielenie absolutorium członkom Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej. W przypadku wygaśnięcia mandatów członków organów Stowarzyszenia w związku z odbyciem Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków przedmiot obrad obejmuje również obligatoryjne wybory do władz Stowarzyszenia.
  3. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków nadzwyczajne może się odbyć w każdym czasie. Jest zwoływane przez Zarząd z jego inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia. Wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków musi zawierać proponowany porządek obrad oraz projekty uchwał, które zostaną poddanie pod głosowanie.
  4. O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zebrania Członków Zarząd zawiadamia wszystkich członków Stowarzyszenia co najmniej na 30 dni przed terminem Walnego Zebrania Członków. Zawiadomienia można dokonać za pomocą: przesyłki pocztowej, kurierskiej albo poczty elektronicznej na adres wskazany przez członka Stowarzyszenia.
  5. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów przy obecności:

a)      w pierwszym terminie ­- co najmniej połowy wszystkich członków zwyczajnych Stowarzyszenia,

b)      w drugim terminie – wyznaczonym w tym samym dniu 15 min później od pierwszego terminu bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.

  1. Do kompetencji Walnego Zebrania należą:

a)      określenie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia,

b)      uchwalania Statutu i jego zmian,

c)      ustalenie liczebności składu zarządu,

d)      wybór i odwołanie członków Komisji Rewizyjnej,

e)      wybór i odwołanie prezesa oraz członków zarządu,

f)       udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej,

g)      rozpatrywanie sprawozdań z działalności władz Stowarzyszenia,

h)      uchwalanie budżetu,

i)        uchwalanie wysokości oraz zasad płatności składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia, a także ulg i zwolnień od tych składek,

j)        podejmowanie uchwał w sprawie nadania lub pozbawienia statusu członka honorowego,

k)      rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia lub jego władze,

l)        rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,

m)    podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku,

n)      podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady, we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji innych władz Stowarzyszenia,

o)      podejmowanie uchwał o przynależności do innych organizacji,

p)      ustalenie wysokości oraz zasad płatności wynagrodzenia dla członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej.

ZARZĄD I KOMISJA REWIZYJNA

  • §21.

ZARZĄD

  1. Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków, reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność przed Walnym Zebraniem Członków.
  2. Zarząd składa się z 3 lub 5 osób, w tym z prezesa, wiceprezesa oraz skarbnika. Zarząd na pierwszym posiedzeniu wybiera ze swojego grona wiceprezesa oraz skarbnika.
  3. Zasady działania Zarządu określa regulamin uchwalany przez Zarząd.
  4. Pracami Zarządu kieruje prezes.
  5. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż cztery razy w roku. Posiedzenia Zarządu zwołuje prezes.
  6. Uchwały Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów. Uchwały podejmowane są podczas posiedzeń Zarządu w obecności co najmniej połowy jego członków, a także między posiedzeniami Zarządu w drodze głosowana w innym trybie przyjętym w regulaminie Zarządu lub przez Zarząd konsensualnie w trybie bieżącym.
  7. Do składania oświadczeń woli w imieniu  Stowarzyszenia wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu łącznie.
  8. Do kompetencji Zarządu należą:

a)      realizacja celów Stowarzyszenia uchwalonych przez Walne Zebranie Członków,

b)      sporządzanie planów pracy i budżetu,

c)      sprawowanie nadzoru nad majątkiem Stowarzyszenia,

d)      uchwalanie regulaminu Zarządu,

e)      podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia,

f)       powoływanie wewnętrznych jednostek organizacyjnych Stowarzyszenia oraz określanie ich zadań,

 

g)      zwoływanie Walnego Zebrania Członków,

h)      reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz,

i)        podejmowanie uchwał w sprawach członkowskich, tj. przyjęcia lub odmowy przyjęcia w poczet członków Stowarzyszenia, w tym dotyczących wykreślenia członka z listy członków Stowarzyszenia na wniosek Komisji Rewizyjnej,

j)        pobieranie składek członkowskich,

k)      prowadzenie dokumentacji członkowskiej,

l)        opracowywanie i składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zebraniu Członków,

m)    występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał
i regulaminów,

n)      podejmowanie decyzji we wszystkich innych kwestiach, które nie zostały w Statucie zarezerwowane dla innych organów Stowarzyszenia.

 

KOMISJA REWIZYJNA

  1. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób: przewodniczącego, zastępcy oraz sekretarza.
  3. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział, z głosem doradczym,
    w posiedzeniach Zarządu.
  4. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pełnić innych funkcji we władzach Stowarzyszenia.
  5. Komisja Rewizyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
  6. Uchwały Komisji Rewizyjnej podejmowane są zwykła większością głosów. Uchwały podejmowane są podczas posiedzeń Komisji Rewizyjnej w obecności co najmniej połowy jego członków, a także między posiedzeniami Komisji Rewizyjnej w drodze głosowana w innym trybie przyjętym w regulaminie Komisji Rewizyjnej lub przez Komisję Rewizyjną konsensualnie w trybie bieżącym.
  7. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

a)      kontrolowanie działalności Zarządu,

b)      składanie wniosków z kontroli na Walnym Zebraniu Członków,

c)      prawo wystąpienia z wnioskiem o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków oraz posiedzenia Zarządu,

d)      składanie na Walnym Zebraniu Członków wniosków o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium dla władz Stowarzyszenia bądź w stosunku do każdego członka oddzielnie,

e)      rozpoznawanie spraw związanych z naruszeniem przez członków Statutu
i niewywiązywaniem się z zobowiązań wobec Stowarzyszenia,

f)       składanie do Zarządu wniosków o wykreślenie członka z listy członków Stowarzyszenia
z powodów określonych w pkt. e),

g)      rozpoznawanie i rozstrzyganie sporów pomiędzy członkami a władzami Stowarzyszenia,

h)      składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zebraniu Członków.

 

 

Rozdział V.

MAJĄTEK I FUNDUSZE

 

  • §23.
  1. Majątek Stowarzyszenia powstaje:

a)      ze składek członkowskich,

b)      z darowizn, spadków, zapisów,

c)      z ofiarności publicznej,

d)      z dochodów z własnej działalności oraz z majątku Stowarzyszenia,

e)      z dotacji wg zasad określonych w odrębnych przepisach.

  1. Wszelkie środki pieniężne mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia.
  2. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.

Rozdział VI.

ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE STOWARZYSZENIA

 

  • §24.
  1. Uchwałę w sprawie zmiany Statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 50% członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
  2. Uchwalenie Statutu lub jego zmiana oraz rozwiązanie Stowarzyszenia mogą być przedmiotem obrad Walnego Zebrania Członków wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały umieszczone w porządku obrad.
  3. Uchwalenie Statutu lub uchwała o jego zmianie wywiera skutki prawne od chwili jej podjęcia i podlegają zgłoszeniu do sądu rejestrowego.
  4. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zebranie Członków określa sposób przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia.
  5. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym statucie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami).